Juli, närmare bestämt Oxford del fem


På torsdags-och måndagskvällarna var det party med olika teman. Vi hängde för det mesta utanför med Chris, han på sista bilden, och sjöng. Ibland dansade vi loss med Spanjorer.
När regnet kom hängde vi på Starbucks mest hela tiden. Vi drack cappuccino, mocha latte, chai eller caramel latte och självklart i ventimuggar.

En kväll hängde vi i parken i Abingdon. Vi spelade bollspel och vann över aggressiva spanjorer. 
Oxfords gamla fängelse. Vi fick ej snygg-guiden, men jag fick leka fängelsevakt.
Lecturerast.

Till slut tog vi oss till fudge kitchen och köpte världens godaste fudge av ett par trevliga britter. Marco spelade ukulele.
Sista partykvällen kom. Det var temat A Night at the Prom. Alla var så fina. Chris var snygg, as usual.

Efter balen tog vi bussen hem, gick till Donken och promenerade.

Dagen efter tog vi en riktig afternoon tea.

Promenad hem från bussen.

Två taggade för Londonshopping.

Efter London kom jag hem med ett par favoritsolisar.
Helt plötsligt var näst sista dagen här. Vi var på Warner Bros Studios, där Harry Potter spelats in. Vi drack butterbeer, såg Hogwarts och allt var bara magiskt.

Ingrid och vår värdmamma, Nina, plus huset vi bodde i i tre korta veckor.

Sista dagen och sista föreläsningen med vår fantastiska föreläsare.
<
På kvällen hängde vi parken, åt pizza, godis, chips och allt vad man tänkas kan äta. 

Det var svenskarna och norskarna. Det regnade och vi skrev personliga hälsningar på tröjor och ryggsäckar. 

Det var så himla mysigt. Petter, den rödhårige norske gutten, lärde jag känna sista kvällen. Varför hade vi inte upptäckt varandra innan? 

Till slut var det dags att ta farväl av alla. Jag grät floder och kramade alla. Insåg att jag hade haft tre superveckor tillsammans bästa människorna.
Den sjätte augusti var Ingrid och jag tillbaka på svensk mark. Det var konstigt att kunna prata svenska med randoms igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0