120 nätter i Berlin, det borde kännas som en evighet.


förra veckan var det ljust när jag kom hem och jag bar plisserad kjol. Det var en vecka utan läxor och livet var på topp.

jag hade på mig solglasögon för första gången på det här året och upptäckte att mina morgnar inte skulle vara densamma utan min latte. 

Idag har jag mest gått klädd såhär och blivit mött av den här hunden i dörröppningen.
 
Annars, så lyssnar jag på lilla sällskapet, läser läxor, drömmer mig bort och har en helt normal tisdag. Får också fina sms från sommarvänner, som jag hoppas kunna träffa snart. På fredag, förresten, då är det Mando diao som spelar i De geer-hallen. jag ska dit och känna mig riktigt infrusen, fast varmt infrusen.
 
 

 
 

roligheter

förra lördagen var jag bjuden till ingrid på p3guld-middag. Vi lagade pizza och åt chokladmousse till efterrätt.två koncentrerade tjejer.vi peppdansade och fotade också.abbe var finklädd.
vi tände ljus och pratade ifatt allt vi missat.
Jag såg ut så här med en klänning från hm. 
 
har fullt upp nu. men hoppas kunna lägga upp bilder snart! ha det bäst.
 

vackra väder

sol, plisserad kjol, glittriga sockor, skratt, sång, snygga vänner, jättehalsduk. Min dag helt enkelt.

tjugoandre januari

 
Idag har jag sprungit runt i det här och dessutom, solen sken, så jag har burit solglasögon. Min prova på dans-dag blev inställd och istället är jag hundvakt åt lilla fisis. Nu pluggar jag franska, tittar på de glittrande träden utanför och lyssnar på fin musik. Imorgon är det onsdag. Onsdag! Älskade onsdagar. Jag ska klä mig i något fint, sluta tidigt och vänta på torsdagsbox med grabbar, många grabbar.

semlor

i helgen åt jag semlor. Såna där hembakade med mjölk till, det är världsgott. 

vänta på mig i Genova

topp - monki, kjol - monki
 
Så här har jag sett ut idag, när jag mest skrattat åt dåliga skämt och skrämt vänner. Min längtan till utomlandsresor, som Italien, växer bara mer och mer. Jag fryser. Gör läxor utan att känna någon stress. Vill göra något. Inatt ska jag allefall sova och peppa inför prova-på-dans i staden. Förresten, Min helg var bäst. 

lördagsbestyr

idag tog jag skridskorna och sockorna på mig och begav mig till centrum för lite skridskoåkning i det fina vädret. Tyvärr fick inte kameran följa med...
efter det tog vi på oss varmaste kläderna. Jag bar en vit fjällrävenjacka, var trött och hade fiskbensfläta.
vi tog med oss hunden, som frös så himla mycket så han skakade, 
och såg på solnedgången. 
 
Nu gör jag i ordning mig för en p3guld-kväll med fina tjejer. Vi ska äta världsgod mat.

sextonde januari

trotsade mitt köpstopp och köpte dessa häromdagen. kan man bli lyckligare? ett par rosa kängor att ha i vår och sommar. till bara ben eller ljusa jeans. 

Snösnösnösnösnösnösnösnö

Okej, det är alldeles för mycket snö ute. Men jag fortsätter mina dagar i pälsjackan, tjocka halsdukar och blundstonesen. Väntar på bussar i snökaos, skrattar åt dåliga skämt och längtar mest till sportlovet.


only know you love her when you let her go

tröja - cubus, jeans - cubus, skor - zoe, armband - monki
 

igår klädde jag mig ljust, åt en stor frukost och åkte på utflykt och köpte ett par rosa kängor. Det var isande kallt ute och min bara rygg blev kall. 

instagramdagar


ingrid klättrade på snöhögar, jag åt blodapelsin, fick fruktlappar klistrade i mitt ansikte, var nyårsglittrig på gympan.

jag såg på roxettes resumé, hade på mig en ny tröja, åkte längdskidor under en blå himmel, la upp gamla kamerabilder. 

målade tårna glittriga, visade min nyårsblåsa, längtade till sommaren, träffade klara.
fotade vid graffiti, insåg hur mycket jag älskade mina victoria's secret läppglans, gick andra dagen till skolan (kändes tungt), visade ett foto tagen med kamera.

nionde januari

byxor - monki, skor - vagabond, topp - monki
 
tillbaka i skolan igen. Bär mest mörka kläder. Skrattar åt mycket, men har samtidigt tråkigt. Jag vill ha vår nu. Sol som värmer, grönskande landskap, pirr i magen, porlande bäckar, lyckorus och ljusa färgade kläder.

you don't know how lovely you are

 
Ett par nya skor är ju aldrig fel. Tror de kommer användas flitigt. Blev helt kär när jag såg dem första gången och nu är de mina. från Zoe

klädsel

det här hade jag på mig igår. klänning - monki, skor - blundstones, jacka - gammal, halsring - style by Tyra

saturdays

Att hänga med bästa Klara i storstan. Att prata igen allt man missat på ett halvår. Att dricka chai i världens finaste hus. Att ta med kameran och fota i en solig park. Att få flashbacks från sommaren genom att prata med bästa Fred och Freddie. det är nog det bästa man kan göra. 

gör dig redo för färd, för jag tror att vingarna bär

Jag har funderat lite. I vår ska ni få se lite mer hur jag klär mig, min vardag och min kamera ska få följa med så ofta den kan. Eftersom jag har gjort en liten förändring här på bloggen tänkte jag att jag kanske skulle förändra helt. Men självklart, att skriva som jag gör nu kommer jag fortfarande göra. Jag ska uppdatera så mycket jag bara kan.

andra januari tjugohundratretton

 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag seglade på västkusten. Var på coldplaykonsert. 
 
 
Har du några nyårslöften?
ja. att ta upp kontakten med gamla vänner. Tänka positivt.
 
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
nej.
 
 
Vilka länder besökte du?
Cypern, Danmark.
 
 Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
vet inte riktigt datumet, men när jag träffade tyskarna i juli. när zebbe och jag blev bättre vänner I augusti. 16 juni, då sommarlovet började.
 
Vad var din största framgång 2012?
Jag vet inte riktigt. Jag har inte gjort något stort. Men min största framgång var nog miN uppsats jag skrev i samhällskunskap. Läraren tyckte det var himla bra gjort och jag blev så nöjd med det. Levde på det resten av året.
 
 
Största misstaget? 
Det var nog att jag aldrig tog chansen att komma när honom.
 
 
 
 
Bästa köpet?
 mina gummistövlar från ilse jacobsen, Hornbaek Och helt klart min solglasögon från modekungen.
 
Vad spenderade du mest pengar på?
fika, shoppa, konserter.
 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
ja, självklart. Det finns så lite som gör mig så glad! Men första vårsolen, då man kunde ta av sig tröjan och inte frysa.
 
 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
little talks - monsters and men, så enkelt - lilla sällskapet, don't you worry child - swedish house maffia, ho heY- the lumineers
 
 
 
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
gladare
 
 
Vad önskar du att du gjort mer?
träffat vänner
 
 
Favoritprogram på TV?
homeland
 
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
jag gympade och åt en väldigt god middag.
 
 
 
 
Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
blandad. Vita klänningar. Glittrigt.
 
 
 
Den bästa nya personen du träffade? 
fred.
 
 
 
 
 
 
 

RSS 2.0