vi satsar allt vi har på fickorna och lite till, tills vi slår jackpot på vårt lyckohjul

Byxor - Cubus / Skor - Vagabond / Solglasögon - HM / 
 

Så här såg jag ut igår. Snart ska jag till gymmet och träna, ha en bra söndag!

lördagsäventyr

Igår tog Ingrid och jag en spotantur in till Norrköping. Solen sken och himlen var sådär klarblå!
vi hade lyckorus och skulle ta spårisen till mirum.
jag hade kameran i högsta hugg och var klädd i vitt.
I mirum träffade vi min syster och såg på Lars Wallin stories, en liten modevisning på klänningar han gjort under sina tjugo år. Jag var såklart tvungen att prata medd honom med. Vilken underbar människa! 

Vid fyra tog Ingrid och jag spårisen tillbaka in till stan för att möta upp Klara. Vi tog en fika och pratade ikapp och dessutom smidde vi sommarplaner.

Vi var överlyckliga över att träffa varandra igen!
Klara var fin, som alltid. 
Ingrid passade på att fynda också och så här lycklig var hon!
 
Min helg har varit superdupermegabra. I fredags var jag dessutom och såg Tomas Ledin i Linköping. Helt galet bra när flera tusen människor sjunger Sommaren är kort tillsammans!
 
 

jag blir aldrig en sån från stan

lite bilder av våren

onsdagskläder

tröja - jc / byxor - lee / skor - vagabond / solglasögon - hm
 
Lyssnar på vilja bli medans jag gör läxor. saknar honom så enormt. Skriver, läser och tragglar franska fraser. En fantastisk onsdag. Vill se honom igen.

If you think of me I will think of you

Pluggar och hänger i skolan alldeles för mycket. Skriker tjoho i varje korridor, klassrum och hörn. Hälsar på vänner genom att voffa. Älskar livet, våren är här och imorgon har jag gjort hälften av alla dessa nationella prov!

en lördagskväll

hängde med dessa tjejer igår. Pratade, åt grillat, välkomnade våren och bestämde att nu är det inte långt kvar till sommaren.

och så kom våren

 
Igår kom våren på riktigt. Jag plockade vitsippor, hittade skilla och gick ner till den vattenfyllda åkern. åh, Jag blir så himla lycklig. nu fattas bara oskars platta. 

fredagslista och summering av skolveckan

Veckans humör: både helt lycklig och ledsen

Veckans vill ha: Oskars album här och NU.

Veckans köp: en glass

 


Veckans favoritplagg: barbourjackan i regnet och mina pleasejeans

 

Veckans frisyr: utsläppt hängandes

Veckans händelser: moppetur till skolan, nationella prov och basfiolsspelande

Veckans saknad: västkusten och Grebbestad

Veckans festligaste: min finfredagsklädsel

Veckans måltid: grekisk sallad och chorizo

Veckans borde: lära mig säga nej

Veckans godis: choklad, såklart

Veckans sämsta: gråtstunder


gårdarna är grönsvarta

Åh, alltså blå himmel. min räddare i nöden. Jag har en stor sjö utanför mitt hus och imorgon tar jag moppen till skolan. 

du kanske inte får den du vill få, men du får mig

ingen sovmorgon idag. två nationella prov och en väldans massor plugg. Jag bär mjukiskläder (klänning och strumpbyxor), stövlar och regnjacka. Börjar nästan tro att det är vår nu. Imorgon släpper håkan nytt album och den trettonde september spelar oskar på grönan, det här kan inte bli bättre! sommaren närmar sig med stormsteg. Jag ska sluta med morgonlatten och chokladen på kvällen. en vilohelg framför mig, snart så.

Om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt

Utanför hör jag regndroppar smattra mot fönstret. Alltså, regn. Så underbart mysigt! Jag vet inte, men det är något som gör det till en sommarkänsla. Långa dagar med blöta droppar fallandes. Filmtittande med vänner, shorts och stickad tröja, vilandes bränd sommarhud, sällskapsspel ända in på småtimmarna och känslan av värmen. 
Åh,  vad jag drömmer, nu är det helg.

än ljuder trumman och än hörs vår sång, låt oss gå för långt

okej, jag försover mig för andra gången i mitt liv på grund av en mobil som dött. Dagen blir flummig och alla är galna. jag har på mig nånting nytt. På vägen hem möts jag av snö eller hagel, får springa in. Upptäcker att jag häller i mig alldeles för många koppar kaffe.  trevlig onsdag på er

du var allt jag tänkte mig att kärlek var

när man skrattar så man gråter och mascaran är borta när man kommer hem. när man får A på prov och skuttar lite extra. när man upptäcker hur kul årets sommar kommer bli. när man har en galen kompis. när man lyssnar på världsbra musik. när man har pirr i hela kroppen.

mitt påsklov

de senaste dagarna har jag vaknat till solsken/igår förbeställde jag oskars album, Klappar och Slag
jag har testat min födelsedagspresent/becka och jag har premiärglassat
jag har tagit fjällräven med mig och gått och handlat/nybäddad säng med nytt rosigt lakan
har varit så himla lycklig nu när våren äntligen är här/jag har hittat en gammal singel
Abbe och jag har sovit länge varje dag/balkonghäng
kvällspromenader/påsktårta
förra veckan utflyktade jag till havet och andades havsluft/så här klädde jag mig på påskafton
 

det är inte synd om dig

Åh, äntligen återförenad med den här tjejen igen. Vi har pratat om våra påsklov och visat bilder på vad vi gjort. så himla mysigt att ha henne tillbaka igen. 

om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt

lite av det senaste. Födelsedagsöverraskning, vårtulpaner, fina cupcakes, jodgubbar i mängder.

som en orkan kan jag svepa bort dig

Mathilda fyller sexton. Solen skiner och snart kommer ingrid hem. Jag testar min nya kamera närmare bestämt gopro. Skriver klart lite skolarbete, men väldans vad fort lovet går.
 
Igår hade jag världens mysigaste dag tillsammans med becka. Vi gick runt lite överallt i staden och vi kände verkligen oss levande. Secondhandfyndade, premiärglassade, fikade och kände oss coola i solglasögon. Tyvärr följde ingen kamera med. 

jag kan inte fånga dig för jag vet att hela stan vill ha dig

ett par kassa bilder på tour eiffel
 

Idag lyssnar jag på Håkan och gör mig fin för att snart åka in till staden. Imorgon ska Becka och jag utforska Norrköping, fika och shoppa. Springer runt och stressar och försöker samtidigt göra en film från Paris. Ni ska få se bilder, jag lovar. Men det tar bara lite tid. Förresten, varför ska alla sköna killar bo i en annan stad?

en påsklovssöndag och sista dagen i mars

igår hängde jag med den här tjejen. Tjejen med kånken på ryggen, cykeln i handen och en hög tofs. Vi gick promenader i det fina vårvädret, smidde sommarplaner och drack chai. Allting var magiskt och vi satt i solen för första gången i bara tröja. åh. Nu ska jag plugga i vårsolen med en kopp te i handen. 

RSS 2.0