Min dag

Min dag har varit bäst. Jag, Rebecka och Ingrid tog oss in till staden för att inspireras. Jag köpte svarta jeans, en vinrödkjol, neongrön tröja och ett par kostymbyxor på second hand, vi tog oss nämligen till Norrköping style. Där de sålde hur mycket som helst just idag. Vi råkade hamna där och bara insåg att det var bra.
Vi fikade också, såklart. Satt i någon timma och bara skrattade oss mätta, Tänkte på hur varandras drömkille skulle se ut och såg några exempel på gatan. Nu ska jag äta.


Friday, I´m in love.

Japp, fredag.

Regn

Idag är det fredag och jag är så himla trött. jag hade prov igår och det gick super. Regnet har bara öst ner den här veckan. Det har varit grått och tråkigt. Den här helgen ska jag till stan med tjejerna och försöka skaffa lite inspiration. Den här fredagen ska bara bli bättre och bättre!


Just nu

Just nu duschar jag alldeles för varmt, springer jag runt och väntar på något, pluggar jag konstant, har jag inspiration noll, hoppas jag något ska hända, tänker jag för mycket, är jag så ledsen över att hösten är här, vill jag ha tillbaka värmen, glädjen, vännerna och dig.

Hösten

Resten av helgen spenderade jag så här.
Ingrid och jag tog en cykeltur till Näs, endast iklädda tröja.
Vi hade en lång väg framför oss.
DMed en blå himmel, varma vindar och en sol som stod lågt tog vi oss lätt fram.
Vi stannade till på en fin äng och njöt lite.
Väl framme, kom en söt katt, som fångat en näbbmus, och mötte oss. 
På hemvägen tog mitt kamerabatteri slut och vi träffade får som vi fick fota med mobilen. 

Tjugoandraseptember

Förra halva helgen tillbringade jag i skärgården. Det var nästan sommar igen och allting var så vackert!
Så här såg jag ut, marint.
Vackra landskap! Kan ni hitta fyren?
Det blommade fortfarande lite blommor, det gjorde bara känslan ännu härligare!
Himlen var superduperjätteblå.
Jag blev varm, tog av mig skorna och doppade tårna i det tiogradiga vattnet.

Min vardag

Jag åker runt på Moppen, springer runt och planerar danslokalen som snart ska byggas, går och fikar med vänner, pluggar mig till sängs, seglar med vänner på vardagskvällar tills solen går ner, skrattar ihjäl mig åt internskämt, kollar in killars rumpor som ska vara som hockeyrumpor, kollar in byggarbetare som inte alls är ett dugg snygga, frågar ut lärare om allt möjligt, parar ihop vänner, springer runt i sandaler medans folk är höstklädda, bär långa byxor igen för första gången, skickar dagens bild till en kompis varje kväll.


Söndag, igen.

För ungefär en vecka sedan bestämde Ingrid och jag för att ta vår första höstpromenad.Det var den första september. Ingrid hade fått sin första höstförkylning, som jag nu fått istället.Det var varmt i luften och jag gick barbent.Vi hade såklart med oss sötaste Abbe, som älskade temperaturen. Vi satte oss på en bro och såg på den vackra utsikten.
Solen stod lågt och vi kunde nästan ana att det var september.






Två



Så här har jag sett ut de två senaste dagarna. Jag har gått runt och varit genomförkyld och bara längtat till helgen. 
Igår var det Ingrids sextonårsdag. Vi firade henne genom en fin middag och massor härliga paket. Idag har jag sovit bort halva dagen och försökt att bli frisk. På måndag gäller det, då ska jag vara pigg och glad och välkomna hösten. Jag tror hösten kommer bli så underbart vacker! 

Cyprus del 2

Jag satt och gottade mig i solen hela dagarna, med en frappe och en bok i handen.Utsikt. Horisont.Jag hade sand mellan tårna nästan hela tiden och det var en sån där underbar känsla.Jag med hotellet i bakgrunden.Vi bodde i fig tree bay och det säger allt.Fullpackad strand.Det kryllade av fina vita grekiska hus. ljust hår.





Från det varma härliga klimatet till Sverige. Mina senaste dagar har bestått av: 
Promenader, fika, plugg, coldplay, höstsplanering, iphonelurar, fina kläder, sömn, kreativitet, segling, djur, vänner, fotografering, förkylnig, chai, latte, cappuccino, musik och ännu mer kreativitet. Nu ska jag bara njuta av de sista sensommardagarna och bara vara.
 
 

Bilder

Missade två bilder som skulle vara med, men här har ni dem.


Söndag

Okej, den efterlängtade kvällen kom. Vi var där tidigt, satt på marken och bara väntade. Förbanden kom och jag började känna det där pirret i magen. Pirret som bara blev mer och mer efter varje minut som gick. Så plötsligt, drog de igång. Med ett trumslag och en helvild Chris som började sjunga. Med fyrverkerier och fjärilskonfetti. Med en sjungandes publik. Och där stod jag, hoppandes av lycka och bara ryste av hela grejen. Hela konserten var superdupermegagrym och jag fattar inte att den är över. Tre korta timmar. Det här måste göras om.


RSS 2.0