Gott nytt år!!!

Idag är det nyår. Då ska man äta god mat, ha kul och busa!

Jag ska ha ella och chess hos mig och vi ska busa och sedan vid tolvsladet måste dom sitta i fönsret och kolla på när vi skjuter upp alla raketer. Ella och chess ägare är Birger(bonden) och han ska någonstans så om inte jag skulle ha dom så skulle dom vara ensamma hemma, på nyårsafton ovh allt...

Nu ska jag gå och hämta hundarna, men Gott nytt år!!!!!!!!!!!!!!







Antonia

Ella och chess.

Ella och chess är ett par hundar som älskar att vara hos mig och busa och leka! Dom var hos mig idag och vi klippte häcken grillade korv och busade. Chess hittade en isbit at leka med och Ella lekte med fotbollar... Sen så hade jag ju en julklapp til dom och det var ben och pepparkaksben. Vi skulle gå hem och då fick Ella och Chess varsin pingla som var med i julklappen! Men Chess hon hatar att gå hem, så ni kunde ju räkna ut hur det var. Så jag fick locka dom med benen eller julklappen... Sedan kom jag äntligen fram och då ville dom ha benen men då fick det fick dom inte, för dom skulle ju äta kvällsmat! Så, nu måste göra i ordning mig för bastu.

               

Antonia

"Dan före doppardan"

Idag ställde vi in granen. Den är inte klar än men vi ska försöka att göra allting klartt tills imorrn!
Granen blev asfin...

Dét där om konfekten förresten så skulle vi inte göra någon konfekt, tyvärr:((((
Mamma sa att vi hade inte tid( och det kanske vi itnme hade om  vi nu hade några paket kvarr att slå in och det så var det nog inte konstigt.

Nä, nu ska jag nog kolla vad jag ska ha på mig imorrn... Tror det blir min asnyggs ballongklänning!!!!!!

ps. Jag tror inte det blir någon snö här=(ds.



AntoniA

"Dan före dan, före doppardan"

Idag var jag sjuk... Jag vill bli frisoch k tills "doppardan"!

Jag var köpte en julgran idag och den var assöttttt! Vi har inte burit in den än, men imorrn ska det bli av och då ska vi klä den med tror jag...

Det var en sak till jag gjorde idag: Jag pysslade och skrev julkort de blev asfina! Jag ska dela ut dom imorrn.´

Det finns en sak som vi inte har gjort som man kan äta och det är; KKooonnnnfffeeekkkkktttttt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag ska fråga mamma nu om vi intee kan göra det imorrn, det är asgott.

Jag ska väl säga eller önska er alla en sak om jag inte skriver något mer före julafton, så här kommmer det: Jag önskar er en riktigt, riktigt God Jul!!!


Första dagen på lovet...

Det var kul att ha lov. Först så skulle jag ringa till Ingrid men hon kunde inte sedan så ringde jag till ronja och hon kunde inte. Då fick jag cykla till mamma och då kom jag på vägen och på andra sidan bron gick olivia. Hon såg mig direkt och frågade om vi skulle va och det kunde vi så vi åkte upp tilll badet och badade.

Efter att vi badat så skulle vi åka hem till mig och då skulle vi ringa på birger och fråga om vi fick ta hand om ella och chess. Men jag fick inte tag i birger, så han var inte hemma. Olivia och jag fick se på film istället och slappa! Så blev första dagen på lovet...


 

                                                      

                                                                           
                                                                                                                                                                                                                              
                                                                           

Lov.

Idag så gick vi in på lov. Det var skönt! Vi gjorde bara roliga saker idagi skolan sedan slutade vi halv ett. Det kändes konstigt... Men nu har jag satt mig vid datorn och känt in julen med lite julkalendergodis. Jag väntar på att min syster ska komma eller jonas så jag får något att göra.
Men först allafall på morgonen så hade vi en såkallad storsamling. Där gjorde jag fyra saker:
1:a Så sjöng jag och klassen "jag såg mamma kyssa tomten" och det blev ganska misslyckat.
2:a Då spelade jag piano. Jag kom på att jag glömde pianonoterna så jag fick ta det utantilll och det gick bra! Efter det så sa Emil och Pamela:
- Du var ju asbra på pianot det lät verkligen som "mamma mia"(det var den jag spelade).
3:e Det var dax för gusumstjejerna(jag, Rebecka och Ingrid), vi spelade stilla natt och den kunde vi för vi hade spelat den så mycket på lucian. Så det var inget på problem.
4:e och sista. Då dansade och den kunde vi med, så det var inga problem eller no problem med den.

Sedan gick vi in i klassrummet och körde juljeopardy. Vi vann inte för vi kom sist det var för att de andra hade Karin med i sitt gäng! Man fick hitta på ett namn på laget och vi hette Rudolf!!! 

                                                                                                                                                                                                        
                                    



 Antonia


Sports camp.

Idag ska jag anmäla mig till sportscamp. Den här gången blir det dans. Det kommer bli askul. Förra gången var det gymnastik och det var med askul. Nu kan vi lite om  hur det går ill med. Det är Rebecka och jag som ska åka. Nu ska jag nog snart anmäla mig, så jag måste gå nu.


Det är jag på sports camp(lite kisigt)

Antonia

Lucia!

Idag gick femman och sexan på typ turne' i gusum och det var saskul. Första stoppet var på äldreboendet och där var as-söta små tanter som satt och kolllade på oss! Andra stopppet var på Voiht och där satt alla och fika på stora tårtor. Nästa var vid birgerssons och där fick vi lussekatt och julmust. Sedan åkte vi hem och åt mat. De sista stoppen var på Birgerssons och Voiht. Birgerssons var sammma sak förutomatt vi inte fick fika en här gången. Men på Voiht så fick vi smaka de där stora tårtorna, de var mättande och då så fick vi en Voiht-t-shirt med! Man blev trött efter det så då ville man sätta sig ner och ta det lungt. Så var den skoldagen gången. Jag ska basta ikväll och imorrn är det lucia på vammmar.



Ano


Ridningen gick super!

Igår var det ridning. Då red jag på Flammman(Flamette). Det gick asbra. Vi galoperade över markbommar. Det var faktiskt kul! Monick var med i vår grupp,Pialenas häst alltså. Monick körde hårt och ja tror hon kom ihåg Jesper...  Sen var det slut helt plötsligt. Det var det jag glömde berätta; Jag såg på äntligen hemma igår för det var extra program igår och idag är det det idag med!!!                                                                                                                     !!!!!åp es gaj aks teD
                                                               Vet någon vad jag har skrivit?------------------------->>>>>                                                       

                                     
                                                                 Det är jag på sports camp!

                    Antonia

Så var det skola igen.

Ja, nu är det skola igen efter en helg. Jag ska repa asmycket på luciasångerna. Sen ska snacka lite med ååsis såklart! Jag hoppas jag hinner klart med min adventsljusstake imorrn på slöjden, om inte Nisse är sjuk detvill säga...
Men allafall så måste det gå bra med lucian för på torsdag på julbasaren så kommer det vara mycket folk. På fredagen kommer vi gå ut till voiht och sånt och sen på söndagen så ska vi sjunga i kyrkan. Men en sak vet jag; och det är att det kommer bli kul!!!! Så här låter min tärnvers som jag ska säg: Du välkommen åter till alla ju är, du lyser så vänligt och är oss så kär ett år går fort och så är du här, Lucia, Lucia! På en träning så sa jag den men jag fick dampanfalll började skratta... Det var ganska kul! men så ska jag inte säaga på torsdag, fredag eller söndag!


                                       


            Antonia

Jul!

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ......       Snart är det jul. Jag ska baka peppparkakor och lussebröd. Men så får man inte glömma  bort det allra godaste... KONFEKT, mmmmmm. Jag älskar att slå in paket och göra dom asfina. Vet nån vad ni önskar er i julklapp? Jag har bara en sak och det är en tvärflöjt!+ ett stämt piano. Mamma har köpt ett par söta snögubbar som lyser och SÖTA. Förlåt att jag upprepar saker hela tiden men de är faktiskt asSÖTA.

Saker som jag tycker om på julbordet: Bröd, ÄGG, Potatis, revbenspjäll,kanske lite sås, jag höll på att glömma det viktigaste KÖTTBULLAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                                                       !GOD JUL PÅ ER ALLESAMMANS!
                                                   
     
                                        

                         Antonia

RSS 2.0