Måndag

En tråkig skoldag, en jobbig förkylning, en vacker blå himmel, en sol i ansiktet, en fin vän, en uteritt i solens sista timme, tre glada sommartjejer.


Cyprus del 1

Några outfits, vackra Famagusta Strand, fina solnedgångar.
 

Antonia

Två dagar

Nu har det gått två dagar. Två dagar i nian. Två dagar på terminen. Två dagar i skolan. Jag kan inte riktigt säga att det varit något speciellt. Bara att allting är helt annorlunda... Nu säger lärarna plötsligt nior till oss, nu går det bara runt massor som är yngre på skolan, nu är niorna borta och jag måste bara säga, Jag saknar dem. Det finns ingen längre man kan trängas med när man ska till skåpen, man möter inga nior som säger hej och ler glatt som man sedan fastnar vid ett tag och snackar om allt mellan himmel och jord.
Nu finns det bara vi. Allting har förändrats och det känns helt fel.


Home is wherever I'm with you

Hemma igen. I kalla, men ändå varma Sverige. Jag har haft det bäst och levt på solmogna tomater, frappe, oliver, halloumi och all värme. Det är svårt att beskriva hur bra jag haft det. Men imorgon är det tillbaka till allvaret och skolan igen. Jag kommer nog inte vara så updated här, men när jag väl skriver kommer ni få en bildbomb från cypern! ha det bra.

Cypern

När ni läser det här är jag i Cypern och har det bäst i värmen!Antonia

En låtlista

En liten lista med låtar jag tycker om:
  • Stay - Erik Hassle
  • Onsdag - Lilla Sällskapet
  • I love it - Icona Pop
  • Från och med du - Oskar Linnros
  • Little Talks - Of Monster and Men
  • Vi Va Dom - Familjen
  • Om vingarna bär - Lilla Sällskapet
  • Lava Cabeza - Mash Up International
  • 212 - Azealia Banks
  • Home - Edward Sharpe & The Magnetic Zeros
  • Burning - Adrian Lux , Dante
  • När Himlen Faller Ner - Lilla Sällskapet
  • Ett Fel närmare rätt - Den Svenska Björnstammen
  • Welcome Home, Son - Radical Face
  • Back Under Water - Erik hassle
  • Din Gård - Lilla Sällskapet
  • Next to you - Dante

nionde augusti

Hej då! Nu åker jag till varmare breddgrader. vi ses om någon vecka, får se när jag kommer igång igen med bloggandet! Ha det bäst.

Gårdagen

Här är lite bilder från igår. Jag hann inte att ta så många... pratade mest! Vi började kvällen med att prata ifatt och rada upp våra vita iphones.. Elli, Antonia, Mathilda, Thilda.Alla var galet glada av att få se varandra igen.
Vi körde det så kallade trollbordet. Som går ut på att man har ett runt bord med tre ben, ett Ja-ben, ett Nej-ben och ett Räkne-ben. Så frågar man bordet om allt mellan himmel och jord, då lyfter bordets olika ben beroende på vad svaret är. Ganska kul och knasig grej! 
 
Jag kom nyss hem från ett pass på gymmet. Tänkte att det är lika bra jag tar en sväng innan resan för då är det bara sol och bad som gäller! Kameran är tömd och redo för photosession on Cyprus med. Nu är det bara att vänta...
 
Antonia

Stockholm

Dessa två saker köpte jag på vår lilla stockholmstrip. Bikini/Zara Tröja/Weekday      
 Just nu laddar jag inför Cypern mer och mer. Tänker på vad jag ska ta med och de här två sakerna är nog självklara. Idag regnar det och jag vill bara åka NU! 
 

Antonia

Sjunde augusti

Sitter på golvet, tänker, läser en bok, ser tillbaka på dagen, inspireras, skriver, tänker på Honom, lyssnar på regnet, vilken superdupermegabra kväll jag haft med fyra fina flickor.


Arethi

Idag fyller den här finaste tjejen femton år! Det är helt sjukt vad tiden går snabbt. Du är en jättefin vän som alltid kommer betyda mycket för mig. Eftersom vi inte kommer ses förrän skolans start säger jag grattis till dig här. Puss och kram världens bästa Arethi!
 
Antonia

finbesök och picknick

Den här helgen har jag haft finbesök av två barn, Alice och Ivar. De har skrattat och varit för söta. Vi har ätit massor gott och njutit av solen. Idag har jag slöat och lagt in alla bilder från mobilen, det tar emot. Till slut kom Ingrid och vi bestämde oss för att cykla och picknicka vid något fint ställe, men vi kom inte långt. Helt plötsligt började det spöregna så vi hittade ett träd i centrum. Vi stannade och tog skydd. Det var mysigt att sitta där under trädet och se på regnet och alla bilar som åkte förbi. 
 
Antonia

Augusti

I veckan var jag och Rebecka och överraskade Ingrid i Stockholm. Vi tog tåget upp och shoppade, fikade och fick lite inspiration. Vi gick också på en streetstylefotograf som ville fota min look. Rami Hanna, http://bloggar.aftonbladet.se/ramispics/ . Efter den lilla tripen har jag varit på björnstammen, träffat kusin och kusinbarn, sprungit med hundar, skrattat mig galen och välkomnat augusti. Nu har vi också bokat en resa och på fredag åker jag till cypern! Sista myset innan skolstart...


RSS 2.0