tjugosjunde februari

igår träffade jag de här fina tjejerna. Vi berättade om det fina sportlovet och dukade fint för att vårfika.
Becka instagrammade vad vi åt och lyssnade på allt ingrid och jag hade att berätta. ni kan förresten följa henne på @bergrebecka
jag drack latte och vi åt amerikansk chokladkaka med glass och massor frukt. Jag hade så himla mycket att berätta om och det var kul att träffa becka igen.

den sista februari

de senaste dagarna har jag inte kunnat låta bli att vara överlycklig. Solen, värmen och våren är här. Vädret gör mig galen. Igår bar jag det här och idag hade jag endast vitt på mig. Det pirrar i magen och jag säger åh hela tiden! åh underbara vår.
 
Har ni med börjat känna av våren?

tänker aldrig mera gå med tunga steg

skor - vagabond, byxor - monki, topp - monki, tröja - malene birger, solglasögon - modekungen
 

Nu är jag här igen. Två långa dagar har gått sedan jag hängde där i backarna med en rosa hjälm på huvudet. Jag saknar det redan. Tänkte visa det senare i veckan. Idag har solen skinit och jag har njutit. Pluggar franska och gör en ny låtlista. Allt man behöver och det är verkligen vad man behöver nu när man väntar på våren,  ni kan hitta den här.

sträcker upp mina händer tror att det här kan vara början på nåt stort

att stå där uppe på toppen. Känna vinden isande på tänderna på grund av det stora leendet. Att åka svart backe andra dagen med en flygande fart som en fågel. Att ha solen skinandes i ansiktet samtidigt som man lyssnar på en världstrevlig instruktör. Att träffa nya människor och åka lift tillsammans samtidigt som man pratar om allt mellan himmel och jordfräs. Det är bara en liten del av vad jag gör på mitt sportlov. 

L O V

äntlligen är det lov. Imorgon tar ingrid och jag vårt pick och pack och drar till fjällen. Jag har aldrig varit där och det kommer bli så himla spännande. Jag ska ta på mig ett par utförsskidor för andra gången i mitt liv och gå i skidskola. Så himla pepp! Vi ska ha vår andra semester tillsammans. Skidsemster. Jag kan inte fatta det. Det kommer bli AWESOME! nu ska jag packa. 

alla ♥-dag

topp - monki, byxor - monki, transparent grej - style by tyra, skor - blundstones
 
På Alla ♥-dag var jag nyklippt. En decimeter klippte jag av lite snabbt. Jag spenderade dagen i skolan tillsammans med klasskamtrater, som jag bjöd på hjärtegodis. Mathilda och jag gick sedan till ishallen där vi tog på oss skrillorna och försökte göra piruetter och översteg. Vi träffade två världssöta barn som vi lekte lekar med. Att fika hann vi med också. Det snöade hela dagen och vi pratade om allt från pojkar till framtidsplaner. Vi dansade sedan dagen ut och hade det bäst. vi var together alone.

fettisdag och en lista

Ursäkta bildkvalitén. 

Dagens humör: Glad, men samtidigt deppig.

Dagens vill ha: sportlov, blont hår, en fin acnejacka

Dagens köp: ingenting

Dagens klädsel:  plisserad kjol, vit pricktröja och lackskor.

Dagens frisyr: utsläppt, långt och hängigt.

Dagens händelser:  Ett skratt åt ingenting, vänner hos rektorn, prov, semlor med ingrid.

Dagens saknad: Klara. vänner. 

Dagens festligaste:  Amerikanskt tema i matsalen (!) 

Dagens måltid: Sheperd's pie

Dagens borde: Duscha

Dagens godis: Semlor. Tuggummi.

Dagens sämsta:


grapefrukt

när en fin pojke säger till mig "hur kan du vara så glad hela tiden?", då blir man galet smickrad. så gullig.

grapefrukt

när en fin pojke säger till mig "hur kan du vara så glad hela tiden?", då blir man galet smickrad. så gullig.

det sjunger och doftar och lyser och ler

Förra fredagen var jag på Mando Diao. Det var galet bra! De sjöng om död och kärlek och allt vad livet innebär. så musikaliskt fint. Längtar till Bråvalla, om jag nu ska dit. 

Fredagspirr

Även om min helg kommer att bestå av endast plugg, var jag glad när sista lektionen var över. Snön föll och jag hade finfredagskläder som vanligt. Idag skrev jag en novell om en vacker pojke och en flytt till andra sidan jorden på mitt andra nationella prov. Jag är nöjd. 

varma drycker

förra helgen unnade jag mig det här. Hemgjord varm choklad dränkt med minimarshallows. Det är hur gått som helst, speciellt när man inte druckit på länge. 

galen

 
Idag är jag ungefär så här galen. Beger mig till Viken för att gå på möte och planera Paris-resan. Tillsammans med Emil ska jag shoppa loss och ha det såjävlabäst. ses

ljusa favoriter

 
här är fem utav mina absolut bästa favoritplagg. Ljusa sommarfärgade. åh vad jag älskar vita vårkläder.

soliga dagar

tröja-vero moda, kjol-monki 
 
Hej, nu är jag här igen. Min vecka har varit full av roliga stunder, skrattanfall och läxor. Planerar att visa bilder från långt tillbaka vid ett senare tillfälle i veckan. Idag är det måndag, jag skriver uppsats och tränar franska verb i alla former. Nationella proven börjar närma sig och jag har fått sån reslust! Tänk om man kunde ligga på en öde strand med den finaste bikinin och ett turkosblått hav i sikte. 

RSS 2.0