Seglarlägret

Ursäkta för dålig uppdatering, men det kanske kan vara lite svårt när man är på läger.
Jag är nu hemkommen från seglarlägret som var på Arholmen och har nu tagit båten till Harholmen!

Gissa om det var kul?
Vi seglade varje dag och vi åkte till en ö en dag som hette ormön!
Jag orkar inte skriva något mer om detaljerna...
Men allefal, sista dagen som vanligt så är det ackes pokal och gubb-ochgum segling, det vill säga ledarna, pappor och mammor. Det var sex optimister som var med i ackaes pokal, 5 killar och en tjej som var jag! JAg trodde att jag skulle komma sist men jag kkom trea och vann en pokal!!! BRa va?
Pappa, som däremot inte var lika bra som jag kom femma på gubb-och-gumseglingen.

Nästa vecka blir det sports camp och den här gången blir det dans<3

HÄr kommer bilder:


Det här är våra grannar! Ser dom trevliga ut?



MIn pokal!!


Snyggt va?


JAg sa att de skulle få vara med så här är mina ledare!!!:)

Antonia


Midsommar = sol och klarblå himmel

JA, SÅ VILL VI HA DET! Nu när snart är det.

Lull och jag har det bra, för en gångs skull så har det bliit lite väder!

Dagens händelser är typ inget jo lite... Men ole och jag har varit och GOlfat:)
Idag kommer kussen från hgb och killen. Man kanske ska säga frånn Turkiet, för dom har nämligen varit hos felicia i Turkiet och nu stannar dem här tillls imorrn för då ska dem till västervik och fira midsommar. Thomas kommmer med, en dag tidigare, men det är för att han ska överraska mormor!!!

Vi får se om jag skriver nåt mer imorrn men jagg kan alefall önska dig en:

RIKTIGT RIKTIGT GLAD MIDSOMMAR!!!••



Antonia

Då var det sommarlov och dåligt väder...

JA, som ni ser på rubriken så ja:
Det är bra med sommarlov men det är dåligt med vädret...
Så vi får hoppas att det försvinner. Men nu ser det inte ut att göra det.

IDag blev det att vi kom hem eller slutade 10.50!
Vi gick 08.30 från sklolan och sen när vi var framme så satt vi oss och sedan fick vi se alla uppträdanden.
Vi sjöng en egen sång med melodin gå och fiska:
Refrängen gick så här:
Vi slutar skolan, ååå
å vad det ska bli skönt,
ska bli skönt att bli sexor.
och badar ännumer ännu mer.

JA, sen var det ju spela flöjt med och vi spekade auld lang syne!
Alla tyckte vi var duktigsa!! Efter det så åt vi tårta på bron eller jag med exan! sedan gick Ingrid och jag hem och slöade.

Som en vanlig onsdag så seglade vi med! Det blev kul!

GLAD SOMMAR<333





Antonia

Den årliga vandringen till Yxningen

Idag var det dax! den årliga vandringen till Yxningen...

VI började med att gå till fineba(lilla). Det var ganska tråkigt, hamna på fel ställe= ingen att prata med!(ingen rolig allefall).
Sedan hann vi fika och så gick vi vidare. Då hamnade vi bland ralle och sebbe , det var roligare... Fasst då var ju Åsa på värsta humöret idag. Så däför blev det lite okul.

När vi kom fram var vi asvarma. Dåligt väder. Men ändå lust att bada! JAg klädde av mig och velade, sedan hoppade jag i. Eve hoppade inte i.):

Efter det spelade vi kort och det var kul.

Sedan var det dax för fotbollsbränboll, LAG:

lag 1, tre från varje klass. INte jag ):

lag 2, lärarna!

Gissa vilka som vann?

NU var det dax för grillad korv(mm, ej gott)
Efter det fick Ebbis och jag damp...
Ebba tog på sig min bikini och sa:
-NU HAR JAG LUST ATT BADA!!!!!!!!!!!
Så var hon i, men nabbt upp igen...
HOn fick med sig eve den här gången men man var tvungen att muta hennn eller heter det så?

När allt det roliga börjat så var vi tvungna aatt gå hem):

Men då till slut så hamna vi på en bra plats, men vi ska nog inte gå in på detaljerna....(:

SÅ var den daygen gången och jag är glad för det vart ganska lyckat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



*Lägg märke till alla sura ocg glada gubbar*





Antonia

Plötsligt händer det!

JAg satt är vid datorn och frös, men plötsligt hände det!!!!!!!:

The SUN is coming!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vi får hoppas det håller i sig!



Antonia


1 vecka!

Hejsan!!
Det var ett tag sen men som ni förstår har jag ej haft tid. Jag ska börja med dagens händelser:

IDag hade vi friidrottsdag, kul! Men man blev lite frusen håll med om det...? Grenarna var:

Kula=Jag är inte så bra på det, kastade bara 4.78...

Längdhopp=Jag är bra på det men det här gick inte så som jag tänkt mig. Jag hoppade 3.04 fasst jag brukar hoppa 3.20!

60 meter=Sådär, sprang på 10.28

Höjdhopp=Nu har jag börjat med att floppa och det gick ganska bra, jag hoppade 1.20 mitt rekord är 1.25.

Det var dom grenarna och det gick så bra!

Efter skolan cyklade ingrid och jag hem och såg på tv sedan åkte vi och seglade. Det gick asbra och klul var det med!

Lite speciella saker:
I måndags gjorde eve och jag en konstig kasse till åsis
I tisdags(igår) så byggde vi färdigt lutande tornet hela dagen. Det blev lite knappt men vi klara det. Det blev faktiskt Snyggt.
Sedan hade vi kulturkväll och jag spela tre låtar, två på pianot och en på tvärflöjten! Vi sålde hamburgare oxh korv med!!!!!

NU är det bara en vecka kvar till sommarlov!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Antonia

RSS 2.0