sommardagar

Okej, livet. I veckan hade vi kärt återseende av en pojke, cyklade som galningar till stugan där vi hängde i timmar. Badade, solade, paddlade och åt. Spelade kubb och sjöng så himla mycket som vi aldrig gjort tidigare. I helgen har jag hängt på ön och doppat mig flera gånger om dagen. Ätit underbara middagar och lyssnat sönder på Oskar, åh.

Förresten, den här veckan ska jag på läger. Ska segla och hänga med klara.

skärgården

Så här såg jag ut på sista skoldagen. Hänger i skägården idag och firar midsommar. Jag ska ta ett kvällsdopp och äta mat. Glad midsommar!

livet

En nationaldagsAlice

Idag hänger jag i Beckas stuga. Vi cyklar, spelar sällskapspel, äter maaat, paddlar kanot och badar. Vädret är grått.

en sommarhälsning

Hej alla Antonias läsare!
Mitt namn är Ingrid och jag fick den stora chansen av Antonia att gästblogga här. Sommaren är på g för fullt och just nu är det 25+ grader ute, vilket är väldigt trevligt och det utnyttjar vi till fullo. De senaste dagarna har vi spenderat vid Yxningen, där vi bara badat, pratat, ätit gott och haft det allmänt underbart. Trots regnvädret som förväntas komma imorgon ska jag, Becka och Antonia återse en klasskamrat som vi inte träffat på evigheter. Vi tänkte göra det som vi är bäst på: chilla. Kanske kommer det också komma upp några bilder här på bloggen från det.
Puss & kram!

du kan leta i en spegel, jag vet mer om dig ändå

Här är jag! Sommarglad, utvilad, nianslutad och så jävlapepppålivet. Men, min dator är full av bilder. Hårddisken är ej fixad än. Jag har två fulla minneskort och ett halvfullt som bör vara tomt tills nästa vecka då det väntas läger på en holme tillsammans med Klara, seglaseglasegla. Som ni ser fyller jag instagram med färgglada blåa ljusa foton. Jag hänger vid sjöar och hav, picknickar, badar, solar, fyller alla utrymmen som finns, träffar vänner och bara njuter av sommaren. Förresten, på sjätte bilden finner ni min avslutningsklädsel, det var som en dröm att bära den.

Ha det bäst! vi ses och tills dess hittar ni mig som @tojjamojja på instagram.

SOMMARKRAM

det är så mycket som man inte vet förrän det är för sent

Idag hänger jag på kolmården med klassen. Vi hälsar på djuren och har det bra tillsammans.

Lycka

Det var längesen jag skrev här nu, men jag har fullt upp Med att njuta av detta underbara väder. I onsdags tog jag helg för att fira nationaldagen i helsingborg med kusinbarn, morbror och kusin Och dessutom utflykta till lite olika platser i närheten. Igår gick vi upp tidigt för att ta båten till Hven.
Solen sken och det kunde inte bli finare. Här var en hamn som var överfylld av båtar och ovanför låg en söt kyrka.vi hyrde cyklar och cyklade runt på hela ön.
ön var full av små grusvägar och ängar.
Det var grönt överallt och träden blommade.
Vi pausade på hvens bryggeri för att testa ölen.
Det sprang runt olika djur på ön och här var en tupp bland durumvetet.
Jag avslutade med att ta en glass i solen.
Det kryllade av fina hus och jag var överlycklig. En plats som måste återbesökas.

vi äger allt våra ögon ser från balkongen

Nu börjar jag min vecka tillsammans med klassisar. Vi ska idrotta, åka till huvudstaden, fika, skratta och bara leva de sista dagarna tillsammans! kram

och om ensamast är starkast, var jag starkare förut

Okej, dagarna går fort. Igår var den dagen då jag upptäckte det. Vi hade fika på matten och vår lärare började hålla ett litet tal, mina tårar rann. Jag. vill. inte. sluta. Sedan hade vi två lättsamma lektioner och därefter min sista vanliga lektion på högstadiet. Det var då jag inte kunde hålla mig, mina tårar rann och rann och jag kunde inte sluta. Vi kramades och upptäckte hur mycket vi kommer att sakna gruppen. Den där extra gruppen, som lärarna gjorde för att vi var så bra. "elitgruppen" som vi själva kallar oss. Slutbetygen är också satta, nu är det inte långt kvar.

Lördag, idag vaknade jag tidigt för att sätta mig framför tvn med en stor god frukost och för att kolla på detta ögon - och örongodiset. Åh. Idag väntas skärgårdsutflykt och träff med vänner.