Mars

Vårmånaden var här. Jag och franskagruppen tog flyget till Paris för att spndera fyra dagar där.

Guldport och Notre Dame
Vi hängde på bron med hänglås.

Det vat mera vinter än vår och vi fick ställa in utflykter. Vi hade snöbollskrig med franska barn och åkte pulka nerför trappor.
Utsikten var inte den bästa, men Sacre Coeur var så vacker ändå.
Jag hade standardpose och vi hängde i Pigalle, där Moulin Rouge ligger.
Vi levde på att åka metro och Eiffeltornet var magiskt.

Helt plötsligt försvann snön och våren kom.

Vi kunde till slut gå upp i Eiffeltornet och de sista dagarna blev helt underbara. 

Hemma igen träffade jag Becka. Hon hade köpt en kånken, som används flitigt varje dag.

Jag utflytkade till havet och kände på havsluften.

Jag fyllde sexton och blev firad av många personer med många tårtor.

Jag träffade Klara igen och vi hade det mysigt och pratade ikapp.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0