Juni

Så kom äntligen sommaren. Jag bar solglasögon på natten och var överlycklig. Jag hängde alltmer med kärleksparet och alla tjejer. Vi hade kul tillsammans.
De sista dagarna på högstadiet närmade sig. Vi åkte till huvustaden, stressade runt i butiker, gjorde udda saker, besökte riksdagen och såg på teater. 

Jag var barbent och köpte chokladbodybutter på Sephora.

När jag kom hem igen var det födelsedagskalas. Ingrid och jag serverade och hoppade studsmatta med Mirjam.

Direkt efter kalaset åkte jag till Skåne och Helsingborg. Vi firade nationaldagen med sötAlice och jag hade en liten försmak av sommarlovet. 
Vi tog färjan över till Helsingör och promenerade på pittoreska gator och köpte danska växter.

Dessutom åkte vi till Hven och cyklade runt hela ön. Det var varmt och ön var fylld av sommarens alla växter.
Efter helgen i Skåne kom jag hem till sista veckan. Det vankades våkonsert och vi var både glada och ledsna över att det var sista veckan.
Tre skolavslutningstjejer. Jag grät konstant i två timmar under avslutningen. Allting var så himla fint.
På avslutningskvällen hängde alla 97or på varvet. Vi åt, badade, lekte och bara var tillsammans en sista gång.
Sommarlovet var änltigen här. Becka, jag och Ingrid hade stughäng de flesta dagarna under första veckan. En dag hade vi också kärt återseende av en blond pojke som följde med oss till stugan. 

Oskar och hans musik följde med mig vart jag än gick. Jag hängde i skärgården med mina favoritbyxor
och firade midsommar. Hade vass som midsommarkrans och en klänning från zara. 
Seglarlägret kom och jag träffade hur många gulliga barn som helst. Vi såg på solnedgången varje dag. Jag träffade också två världsbra seglarsyskon, Petter och Linnea, som jag tillsammans med tog nattbad och skrattade galet. 
Klara och jag seglade om dagarna. Vi hade diskussioner om pojkar, lyssnade på musik och smidde planer. Vädret var underbart och vi hade så himla kul.
Veckan gick föör fort. Är himla pepp på detta års seglarläger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0