Juli, närmare bestämt Oxford del ett

Den sextonde juli var Ingrid och jag excited, vi åkte bil till huvudstaden för att sedan åka på språkresa.
På flygplatsen peppade vi med Starbucks. 
Väl framme, gjorde vi vårt första besök på Tesco och såg vackra landskap. 

Vi bodde i en värdfamilj i Abingdon, en förort till Oxford. Första kvällen tog vi en promenad för att hitta till bussen morgonen efter.
Det var fullt av lavendel och vi svettades.

Första dagen gick vi på rundtur i Oxford. Ingrid var snygg som vanligt och vi besökte Cath Kidston.

Ingrid hittade den perfekta taxin med periodiska systemet. Överallt fanns vackra fasader.

Jag var helvit.

Vi spelade kort med kineser och lärde känna B-K (bee-kej), Britta-Karin. 
Andra dagen hade vi parkhäng och lärde känna varandra mer i gruppen. Vi planerade också de tre veckorna som vi hade framför oss.

Åh, alla dessa byggnader och gröna blad.
Sara, vår bästa ledare.
Vår skolväg såg ut så här. Hon med ryggsäcken, Line, är förresten en härlig skåning.

Kärleksparet och Cissi, världsbra häng.
Bussåkande och promenad. bästa dubbeldäckaren med wifi. X13 och X3.
Ingrid och drömhuset i England.
Hilda och Line plus massvis av lekar i parken. Här fick jag för första gången se Marco, världens roligaste italienare som jag kom att hänga med resten av tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0